Office 365 används dagligen men utan tydlig strategi
Jag har arbetat med Office 365 under lång tid och använder nästan alla program regelbundet men ändå upplever jag att mitt arbetssätt saknar en tydlig strategi. Vissa delar behärskar jag väl medan andra verktyg använder jag mer försiktigt eftersom jag inte riktigt vet hur de ska integreras i mitt dagliga arbete. Särskilt när flera personer ska samarbeta via Teams samtidigt som material tas fram i Word Excel eller PowerPoint märker jag att processen inte alltid är smidig. Det leder till att jag ibland väljer enklare lösningar eller undviker funktioner som egentligen skulle kunna effektivisera arbetet. Jag skulle vilja förstå Office 365 bättre som ett sammanhängande paket istället för att fortsätta använda varje del separat.
20 Views

Jag hade samma känsla tidigare och insåg att det berodde på att jag aldrig gått igenom Office 365 som ett komplett paket. När varje program lärs in för sig blir det svårt att se hur de ska användas tillsammans. För mig blev det mycket tydligare när alla verktyg presenterades inom samma struktur och jag kunde se sambanden mellan dokument e-post presentationer och samarbete. Om du vill bygga upp den förståelsen kan du Köp officepaketet online, eftersom det ger en samlad bild av hur hela Office 365-miljön är uppbyggd och används i praktiken.